Thursday

impian

salam..

impian ..

tak semua orang mampu untuk kecapi impian dia. tapi ada juga orang yang hidup tanpa impian.ada orang pula yang ada banyak impian. ada pula yang cuma memfokuskan satu impian jer.ada yang impian menjadi kenyataan.

hari ini aku nak ke depan kan impian seseorang yang rapat dengan aku . impian MISS F..

MiSS F : aku nak masuk ASWARA lepas exam nanti..aku nak belajar "make -up" --->mak andam
aku       : oke . kalau aku kahwin nanti kau make up kan.. boleh dapat harga kawan-kawan kn.. hehehhee

.................................................................................................................................................................

watak ketiga dan keempat.. mRS B n MISS Comel

mrs B : kalau miss F jadi mak andam.. model dia hanina..nanti aku jadi LAWYER dia. hahaha
aku : kalau macam tu aku jadi marketing planner..hahhah
miss comel : biar aku jadi accountant dia..haha
mrs b: hahahah semua kerja satu tempat.. hahha...
miss comel : tak boleh lah . nanti gadoh !
aku.. : tak gadoh der.. lain-lain bidang..tapi boleh gak gadoh kalau kau tak nak keluarkan duit bagi aku buat marketing..hahhahahhaa nanti aku ngadu kat miss F. pastu miss F bengang dan buang semua pekerja dia. akhirnya dia mengalami KETEGANGAN dan tepaksa membaca kembali buku PP2 ..langkah-langkah mengatasi ketegangan.
 oke yg kaler pink tu aku tambah.

aku cuma nak tekankan yang tak kira tinggi mana impian seseorang itu , tak kisah lah apa pun impian dia. dia tak minta apa-apa pun dari orang sekeliling dia melainkan sokongan. kalau kita tak mampu untuk membantu dia merealisasikan impian yang dihajati . cukuplah dengan memberikan sokongan janganlah memandang rendah di atas kemampuan seseorang sebab kita tak tahu apa yang akan terjadi pada hari esok.mungkin bagi kita impian seseorang itu tidak realistik tapi kita tak tahu bakat terpendam yang ada pada diri seseorang. sepandai mana pun kita dalam pelajaran . kalau tak pandai bawa diri kat dunia luar pun tak guna juga. berjaya akademik belum tentu berjaya dalam hidup. untuk berjaya dalam hidup tidak memerlukan kejayaan akademik semata-mata tetapi lebih memerlukan hubungan yang baik dengan ALLAH dan menjaga hubungan yang baik sesama manusia.

oke penat kesimpulannya .: miss F ----> kami sebagai wakil kelab TIANG n SeNZA menyatakan sokongan padu kami diatas impian anda.. lebih2 lgi yang mendatangkan manfaat kepada kami.


9.25pm
RUANG TAMU RUMAH AKU
SENAWANG
PANATAI CAHAYA NEGERI.

4 comments:

Anonymous said...

amanina comel!!!!!

Unknown said...

terbaikk lakonannye..suke3..hoho..btw bile aq da bukq butik sendiri aq pggil korg ea tok jdy LAWYER,ACCOUNTEN N MARKETING PLANNER aq taw..haha

Fira Abu Bakar said...

bagus ! aku tunngu tawaran kerja ... hehhehee :P

rudy antenno said...

live your dream out :)